Понеділок, 29 Кві 2024, 23:02
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя математики та фізики Сосєдко Ольги Олександр...

Головоломки Судоку

Історія СУДОКУ

                 Практично у кожної популярної гри є своя батьківщина, наприклад, Англію називають батьківщиною футболу, а шахмати з’явилися в Індії…А що говорить історія про судоку? Пропоную ближче познайомитися з цією грою і поступово пройти по всім етапам розвитку її популярності в світі. Праобраз сучасного судоку, так звані "магічні квадрати" знали ще в стародавньому Китаї (І століття нашої ери). Гра являла собою невеликий квадрат – його розмір складав всього 3×3 клітинки. По правилам, у нього треба було розмістити числа від 1 до 9. Але найголовніше — сума чисел в будь-якому рядку і стовбці, і навіть по діагоналі повинна бути рівною 15.

                В Європі згадується щось подібне у XVII-XVIII столітті, коли сліпий швейцарський математик, механік і фізик Леонард Ейлер (Leonhard Euler) з'ясував, що в матриці розміром 9х9 кожен рядок і кожен стовбець можна заповнити цифрами від 1 до 9 в певному порядку і без повторення. Цю гру він назвав «Латинський квадрат». В його архіві були знайдені записи, в яких містилася інформація про «магічний квадрат» с визначеним числом комірок (особливу увагу він приділяв 9, 16, 25 и 36).

               Вперше судоку в сучасному вигляді з’явилася в одному з американських журналів кросвордів в 1979 році. Автором головоломки був громадянин США, 74-річний архітектор на пенсії Howard Garns. Видавець – журнал "Math Puzzles and Logic Problems" дав пазлу ім’я "Number Place", яке до цьогочасу використовується в Сполучених Штатах. В 1984 році японська компанія «Nicoly Inc." в своїй газеті „Monthly Nicolist“ надрукувала цілий збірникголоволомок, які були згруповані під однією назвою: „Число може використовуватися тільки 1 раз“. Саме тоді з’явилася відома нам назва цієї головоломки – судоку, яка складається з двох японських слів: «su» — число + «doku» — єдине. У 2004 Судоку почали друкувати англійські газети, звідки судоку-манія перекинулася на Європу і до Австралії. Нарешті, в 2005 ця головоломка тріумфально повернулася в США, завершивши свій "кругосвітній тур". В даний час видається безліч спеціалізованих журналів і збірок, книг і інструкцій по їх рішенню, багато газет друкують Судоку разом з кросвордами і завданнями по шахах. І, звичайно ж, ця головоломка не могла не з’явитися в інтернеті, котрий сьогодні є практично в кажній оселі. В результаті судоку отримало назву «сучасний кубик-рубик» — розв’язуючи ці головоломки, Ви поліпшите свою пам'ять, мислення і зможете швидше концентрувати увагу.

Правила рішення Судоку

 

 

              Судоку дуже прості. Ігрове поле складається з квадрата, розміром 9х9, розділеного на менші квадрати (регіони) із стороною 3х3 клітинки. Таким чином, все поле налічує 81 комірку. У деяких з них вже на початку гри розташовані числа (від 1 до 9). Залежно від того, скільки комірок вже заповнено, конкретну судоку можна віднести до легких або складних. Необхідно заповнити вільні комірки цифрами від 1 до 9 так, щоб в кожному рядку, в кожному стовпці і в кожному малому квадраті 3х3, кожна цифра зустрічалася лише один раз. Правильна головоломка має лише одне рішення. Останнім часом з'явилися і інші – складніші модифікації кросвордів, ніж 9х9 комірок. Існують судоку з розмірами 15х15 або навіть 16х16, призначені для досвідчених гравців. Для дітей використовуються судоку менших розмірів, наприклад, 2х2. Якщо Вас зацікавили судоку, пропоную перейти за посиланням http://sudoku.org.ua/rus/superprint.php. та роздрукувати судоку різних рівнів складності чи розв'язувати on-lein.